• Moeizame overwinning S.V. Nieuwleusen

• Woensdagavond 18 oktober ging S.V. Nieuwleusen, in de eerste ronde van de knock-out fase van het bekertoernooi, op bezoek bii 4e klasser zondag ABS Bathmen. Het werd een zeer moeizame 0-2 overwinning. Veel viel er niet te genieten op Sportpark “De Looënk”. De rapportcijfers van de oranjehemden waren niet om over naar huis te schrijven maar ze kwamen er mee weg.

Bekijk hier de samenvatting:

Samenvatting ABS 1 - S.V. Nieuwleusen 1 - YouTube

In de eerste helft legde S.V. Nieuwleusen maar enkele spaarzame aanvallen op de mat. Tieme Brinksma kreeg in de 18e een grote kans maar oog in oog met de keeper faalde hij. Na een half uur spelen dan eindelijk een mooie aanval. Bas Evenboer legde de bal breed op Tom Vasse, die beheerst scoorde: 0-1. Hierna kwamen de gasten heel goed weg toen Roetert binnen de beruchte lijnen over de knie ging bij Leon de Raad, maar scheidsrechter Beldman wuifde het weg.

Direct na de rust kreeg ABS een grote kans, maar keeper Tim Hoogekamp bracht net zijn vingertoppen redding. S.V. Nieuwleusen ging in de tweede helft door waar het gebleven was. Het was wachten op de gelijkmaker maar tien minuten voor tijd besliste Sander Bollemaat met een fraai afstandsschot de wedstrijd: 0-2.

A.s. zaterdag 21 oktober is S.V. Nieuwleusen vrij. Op zaterdag 28 oktober om 14.30 uur staat de thuiswedstrijd tegen VV Dieren op het programma.

Scoreverloop:

30e min 0 – 1 Tom Vasse

84e min 0 – 2 Sander Bollemaat

Verdediging:  Leon de Raad, Roy Bollemaat, Kris Tinholt, Nemo Hekkert(45e min. Saake Malestein)

Middenveld:  Sander Bollemaat , Thomas Koobs, Stijn Hoekstra(58e min. Reinier Meijerink), Tom Vasse

Voorhoede: Bas Evenboer, Tieme Brinksma (58e min. Randy Vink)