Jaarverslag van de club van 100 – Seizoen 2017-2018

Leden

Het seizoen 2017-2018 was voor de club van 100  een rustig jaar. Per 30 juni 2018 bestond de Club van 100 uit zessenzestig leden. Evert Uitslag ontviel ons. Wij zullen zijn inbreng missen.

Bestuur

Tijdens de jaarlijkse ledenavond droeg Gerrit Jan Visscher de voorzittershamer over aan Annelies Kooiker – Westerik. Gerrit Jan was 12,5 jaar voorzitter, van de door Willem de Weerd, Menno Hoekstra en Hilbert Heuvelman, opgerichte club. Gerrit Jan heeft zijn rol altijd met veel plezier vervuld. Hij heeft sportieve ups en downs beleefd, maar kijkt tevreden terug. Annelies gaat de uitdaging vol vertrouwen aan. Met haar hoopt de Club van 100 verdere verjonging in te zetten.

Overdracht van de voorzittershamer.

Kado voor Gerrit Jan

Jaarvergadering

De agenda van de druk bezochte ledenavond in november 2017 bestond uit de vaste punten zoals het jaarverslag, de jaarrekening en een korte terugblik. Tevens onthulde het bestuur haar plannen voor de toekomst. Waarvoor de leden hun mening en instemming werd gevraagd.

Na een korte pauze ging freelance sportverslaggever/presentator Evert Jan Pasman in gesprek met Alie Kaal–Bosch en Klaas Schuurman. Dit zijn de dochter en zoon van medeoprichters en ereleden Evert Bosch en Gerrit Jan Schuurman. Zij namen de aanwezigen, in het kader van het 60-jarig bestaan van S.V Nieuwleusen, mee terug naar de beginjaren van de voetbalclub. Evert voetbalde bij USV en wilde een zaterdagafdeling binnen de zustervereniging oprichten. Gerrit Jan keepte in zijn jeugdjaren ook wel eens stiekem op zondag. De plannen voor een eigen zaterdagvoetbalclub werden verder uitgewerkt aan de keukentafel aan de De Rollecate/Spoorzone en omgeving, dit met Evert Bosch als grote inspirator. Bakkersknecht Bertus Goutbeek vroeg – als venter langs de deur – ook spelers bij de nieuwe club te komen voetballen. Hij verzorgde de eerste trainingen in het Staphorsterbos.

Voorzitter Annelies Kooiker – Westerik met haar gasten Alie Kaal, Evert Jan Pasman en Klaas Schuurman.

Teamondersteuning

De Club van 100 heeft haar doelstelling dit seizoen waargemaakt door het 1e, 2e, JO19-1 en het Dames 1 te faciliteren voor hun teamactiviteit. A1 gebruikte de bijdrage voor een teambuildingsactiviteit Paintballen en BBQ. Het 1e bezocht tijdens haar seizoenafsluiting Westwoud in Noord Holland. Ook Dames 1 en het 2e elftal gebruikten hun bijdrage voor de seizoenafsluit weekends.

Speler van het seizoen

Erwin Goutbeek werd speler van het jaar 2016-2017. Ook in het seizoen 2017-2018 werden bij alle competitiewedstrijden aan de spelers van het 1e elftal punten gegeven. Zodat er tijdens de komende Open dag bekend kan worden gemaakt wie de speler van het seizoen is geworden.

De vier genomineerde spelers van ons 1e elftal; Reinier Meijerink, Rob Muller, Erwin Goutbeek en Timo Muller.

Talent van het jaar

Melissa Roeberts werd gekozen tot talent van het jaar. Zij maakte een prachtig seizoen door bij Dames 1. Tijdens de komende Open dag wordt wederom “het talent van het jaar”  bekend gemaakt. Dit kan een speler(ster) uit het 1e, 2e, A1 of Dames 1 zijn.

Bloemen voor Melissa Roeberts.

Tot ziens op sportpark ´t Klaverblad

Als bestuur van de Club van 100 wensen wij alle leden een fijne vakantie e hopen jullie in het nieuwe seizoen weer gezond en wel te mogen ontmoeten.

Annelies Kooiker – Westerik, Bertus Knotters, Henry Nijland en Hendrik Jan Huze