Jaarverslag Club van Honderd seizoen 2019-2020

Leden.
Het seizoen 2019-2020 was voor de Club van 100 een rustig jaar. De club was mede sponsor voor het trainingskamp in Spanje, zorgde voor een echte wedstrijdbalzuil en nieuw bord “hogerop met eigen talent”. De ledenavond was weer supergezellig. Per 30 juni 2020 bestond de club uit negenenzestig leden.

Bestuur.
De samenstelling van het bestuur onderging geen wijzigingen. Alleen Henry Vasse nam het penningmeesterschap over van Hendrik Jan Huzen. Zodat Hendrik Jan alleen secretaris blijft.

Ledenavond.
Vrijdagavond 1 november jl. hield de Club van 100 haar jaarlijkse ledenavond.
Naast de gebruikelijke agendapunten werd door de club bekend gemaakt wie de speler van het seizoen 2018-2019 was geworden. Een onafhankelijk en geheim supporterskwartet geeft elke competitiewedstrijd punten aan de spelers van het 1e elftal.

Tim Hoogenkamp werd de beste speler van het seizoen 2018-2019. Hij bleef met een 7,3 Tom Vasse (7,21) en Saake Malestein (7,20) net voor.

Tot talent van het jaar werd Roy Bollemaat (Heren 1) gekozen. De overige kandidaten waren; Anja van Kesteren (Vrouwen 1) Luuk Malestein (Heren 2) en Leon de Raad (JO19-1)

Na de pauze vertelde hoofdtrainer Jeroen Elzinga hoe hij met zijn kader stap voor stap ons eerste elftal begeleidt en probeert een hoger niveau te bereiken. Heel belangrijk hierin is de fitheid van de groep. Met ondersteuning van Helios en Fysio Vechtdal wordt hier wekelijks aan gewerkt. Ook vertelde hij de vele aanwezigen hoe ons eerste elftal zaterdags de wedstrijd aanpakt. Dit laatste ook als vervolg op het meenemen van de leden van de Club van 100 en Supporters in de wedstrijdbespreking van de thuiswedstrijd op 26 oktober tegen SCD’83. Na dit technische verhaal werd er door de aanwezigen nog even gezellig nagezeten met een hapje en drankje.

Teamondersteuning.
De Club van 100 had in goed overleg met de teams de jaarlijkse facilitering van het Heren 1 en 2, JO 19-1 en Vrouwen 1 van 2018-2019 doorgeschoven naar het afgelopen seizoen. Met als doel dan weer, samen met Voetbalzaken, een buitenlands trainingskamp te organiseren. Zodat in februari een groep van een kleine honderd personen op trainingsmap ging in Lloret de Mar. Wat net als in 2016 weer een groot succes werd.

Hogerop met eigen Talent 2.0.
Al enkele jaren hing er achter het doel van ons hoofdveld aan de parkeerplaatskant een prachtig winddoek met de tekst: “Hogerop met eigen Talent”.
Maar dit doek ging na vele reparaties de vuilnisbak in. Hierdoor moesten wij op zoek naar iets nieuws. Een bord van 25 meter zou vast langer meegaan was onze conclusie.
Met dank aan ALVASI en KLAAS FOSFAAT hangt er nu een prachtig bord met dubbele tekst.

Klaas Kooiker en Erik Fieten de twee schenkers van het nieuwe bord.

Financiën.
De Club van 100 heeft een duur financieel jaar achter de rug. Naast de bijdrage voor het trainingskamp in Spanje werd er een wedstrijdbalzuil aangeschaft.

Ledenavond 2020.
De komende ledenavond zal in principe vrijdagavond 27 november plaatsvinden. Het bestuur zoekt nog naar een passende spreker of activiteit.
De verkiezing van Speler en Talent van het seizoen 2019-2020 komt door Covid-19 te vervallen!
Tot ziens op sportpark ´t Klaverblad.
Het bestuur van de Club van 100 zal blijven proberen er een echte Club van Honderd (leden) van te maken. Tijdens de laatste Open Dag heeft er wederom een werving plaatsgevonden. Ook zijn alle spelers en speelsters die mee zijn geweest naar Spanje gevraagd hun ouders / verzorgers te vragen lid van de club te worden.
Annelies Kooiker – Westerik, Henri Vasse, Henry Nijland en Hendrik Jan Huzen.